Ślub i wesele to jedne z najważniejszych momentów życia i chociaż każdy ma swoją wizję tych uroczystości, wszystkich łączy to, że powinny być to bardzo udane spotkania w gronie najbliższych osób. Organizacja perfekcyjnego ślubu potrafi spędzić sen z powiek niejednej młodej parze, dlatego często śluby planuje się z dużym wyprzedzeniem czasowym.
Czy lepiej planować ślub samemu czy z pomocą konsultanta?
Kiedy para decyduje się na zalegalizowanie związku, zazwyczaj uzgadnia wszelkie potrzebne kwestie między sobą, chociaż są osoby, które zdecydowanie wolą uzyskać pomoc specjalistów w organizacji. To wygodna, ale zazwyczaj dosyć droga opcja. Konsultant zdecydowanie zaoszczędzi czasu, ale niektórzy świetnie odnajdą się podczas samodzielnego planowania. Przydatne są specjalne organizery dla par, dzięki którym zauważymy czy nie pominęliśmy czegoś istotnego.
Od czego zacząć samodzielne organizowanie wesela?
Przede wszystkim należy zacząć od wyboru terminu. Wiele par decyduje się na ślub latem ze względu na pogodę. Niestety trzeba liczyć się z obłożeniem terminów w kościołach i urzędach podczas cieplejszych miesięcy, ale także w okresie świąt Bożego Narodzenia. Samodzielnie planowane wesele pod Warszawą można zorganizować nawet w kilka miesięcy, zwłaszcza jeśli będzie to kameralna uroczystość, jeśli planuje się zaproszenie wielu gości, terminy mogą być bardziej odległe. Obecnie nie ma problemów ze znalezieniem odpowiedniego miejsca – powstaje wiele hoteli i domów weselnych, które oferują przestronne, klimatyzowane sale. Bardzo często w ofertach są specjalne weselne „pakiety”, w których jest zapewniony nocleg dla młodej pary, dekoracje i menu do wyboru. To bardzo ułatwia wiele kwestii organizacyjnych.
Finansowe pułapki – co należy wcześniej przemyśleć?
Wiele młodych osób często przekracza swój zakładany budżet podczas organizowania przyjęcia ślubnego. Często nie są to wcale nieoczekiwane koszty, tylko wina złego rozplanowania jak i stresu w tym okresie. Warto przekalkulować kilka opcji choćby cateringu czy sesji zdjęciowej. Koszt wynajęcia sali na wesele pod Warszawą jest niższy niż w samej stolicy, co zdecydowanie warto wziąć pod uwagę. Wiele par z roztargnienia zapomina również o wliczeniu kosztów transportu czy papeterii na zaproszenia ślubne, dlatego warto wszystko dokładnie przemyśleć i sprawdzić co najmniej kilka ofert. Na przygotowaniach weselnych nie da się oszczędzić, ale można znaleźć ofertę, która jest bardziej atrakcyjna finansowo.
Samodzielna organizacja wesela wymaga wiele pracy, ale potrafi być też świetną zabawą, zwłaszcza gdy dotrze się do przyjemniejszych etapów takich jak wybór sukni ślubnej, detali do dekorowania sali czy zaproszeń ślubnych. Organizacja wesela pod Warszawą nie musi trwać wcale długo, warto jednak każde przedsięwzięcie dokładnie rozplanować i określić budżet nieco na wyrost.
Artykuł powstał we współpracy z Hotelem Lamberton pod Warszawą