Video marketing coraz częściej gości w różnych firmach. Nagrywanie takich materiałów powoli zastępuje prowadzenie tradycyjnego bloga. Vlogi dają możliwość zbudowania społeczności wokół marki, którą promujesz. Czynnik ludzki ma duże znaczenie w procesie reklamy, ponieważ pozwala zyskać zaufanie odbiorców. Wiarygodności dodaje też fakt, że mówiąc o produkcie czy usłudze, stajesz się ekspertem w oczach konsumenta. Jeśli jeszcze nie prowadzisz vloga firmowego, to najwyższy czas to zmienić. Na początku przeczytaj, jakie błędy są popełniane podczas nagrywania vlogów i postaraj się ich uniknąć.
Brak określonego celu we vlogach firmowych
Odpowiedź na pytanie, co chcę osiągnąć poprzez produkcję vlogów firmowych jest bardzo ważna w kontekście całego marketingu firmy. Kiedy wiesz, że przez prowadzenie vloga zaangażujesz swoich odbiorców do działania albo spowodujesz zwiększenie zasięgu twojej marki, to łatwiej będzie dopasować treść, którą chcesz w nim umieścić. Nagrywając materiał bez celu, zaczyna panować chaos informacyjny, co może osłabić pozycję firmy na rynku.
Brak scenariusza
Vlogi firmowe powinny być naturalne i niereżyserowane, ale warto sporządzić listę tematów, które chce się poruszyć w filmie. Uporządkowana treść pozwoli się skupić na przekazaniu informacji w zwięzły i rzeczowy sposób. Dzięki temu klient otrzyma skondensowaną dawkę wiedzy i nie będzie rozproszony dygresjami.
Nieregularność w nagrywaniu
Kolejny poważny błąd to brak regularności w publikowaniu vlogów promocyjnych. W natłoku różnych bodźców odbiorcom szybko ulatują komunikaty dostarczone poprzez Internet. Kiedy na firmowym kanale filmy pojawiają się sporadycznie, to nie ma możliwości zbudowania społeczności wokół marki czy oferowanej usługi. Ciągły ruch i częste udostępnianie materiałów pozwoli zachować pozycję firmy na rynku.
Nastawienie na zysk
Wstawianie kilku vlogów nachalnie promujących ten sam produkt może wpłynąć na spadek zainteresowania oraz zaangażowania klientów. Zastosowanie ma w tym przypadku zasada mniej znaczy więcej. Nie powinno się poświęcać zbyt dużo czasu na reklamę ciągle tej samej rzeczy, odbiorca może się czuć zmanipulowany i oszukany.
Słaba jakość vloga firmowego
Złe oświetlenie, słaby dźwięk czy niewyraźny obraz wpływa nie tylko na wrażenia płynące z odbioru treści. Może to też skutkować zmniejszeniem zainteresowania firmą, ponieważ w świadomości adresata reklamy będzie istniało przekonanie, że skoro film nie jest dopracowany i estetyczny, to oferowane przez firmę usługi lub produkty także będą kiepskiej jakości.
Brak zróżnicowania treści
Tematy poruszane we vlogach firmowych powinny być różnorodne, nie mogą ograniczać się tylko do promowania oferty. Warto odpowiadać na pytania klientów, robić tutoriale czy pokazać przykładowy dzień w pracy.
Brak interakcji z widzami/klientami
Vlogi firmowe to idealny sposób na stworzenie więzi z konsumentami. Samymi faktami nie zaciekawimy odbiorców tak, jakbyśmy chcieli. Rozwiązaniem tej sytuacji jest zadawanie pytań w trakcie vloga albo zachęcanie do podjęcia jakiejś czynności, która przyczyni się do pozyskania nowych klientów i rozwoju firmy.
Nienaturalność
Marketingowi nie pomaga, kiedy osoba prowadząca monolog przed kamerą zachowuje się nienaturalnie. Przesadzona mimika czy gestykulacja nie wygląda dobrze w kamerze. Podobnie, kiedy zamiast spontanicznie opowiadać historię czytamy ją lub recytujemy z pamięci. Oczywiście stres może towarzyszyć każdemu i nie jest to nic złego, natomiast twój niepokój przekłada się na poczucie bezpieczeństwa klienta względem firmy. Nie przejmuj się tym! Na szczęście istnieją zespoły, takie jak https://flipside.pl/vlogi-firmowe/, zajmujące się produkcją vlogów firmowych.
Podobno najlepiej uczyć się na błędach, ale szkoda na to czasu. Teraz już wiesz, jakich błędów unikać podczas nagrywania vloga. Odpowiednio podchodząc do tematu nagrywania vlogów firmowych, możesz znacznie zwiększyć marketingowe zasięgi swojego biznesu.