Wykorzystanie sali konferencyjnych – czy tylko dla firm?

Posiadanie Sali konferencyjnej to wręcz obowiązek dla właścicieli dużych hoteli. Takie sale sprawdzają się nie tylko jako przestrzeń dla firm, ale również jako doskonałe miejsce na organizowanie przyjęć, wesel. Jak powinny być urządzone takie sale? O co powinni zadbać managerowie sal?

Sale konferencyjne w hotelach powinny być przede wszystkim wielofunkcyjne. Poza dużą powierzchnią konieczne jest zadbanie o to, aby pomieszczenie było odpowiednio oświetlone. W ciągu dnia musi do niego wpadać jak najwięcej naturalnego światła, wieczorami zaś konieczne jest rozświetlenie jej odpowiednimi lampami. W salach konferencyjnych konieczne może okazać się zainstalowanie w oknach ruchomych rolet, sterowanych na pilota. Dzięki temu możliwe będzie przyciemnienie sali w razie konieczności wykorzystania projektorów i rzutników. W Sali powinien znaleźć się również nowoczesny sprzęt nagłaśniający – dzięki niemu możliwe będzie wygodne prowadzenie prelekcji, ale również organizowanie imprez tanecznych.

A może wesele?

Sale konferencyjne nierzadko wykorzystywane są jako sale weselne. W tym celu zmieniane są ustawienia stołów, najczęściej również sala jest odpowiednio dekorowana przez przyszłą parę młodą czy też przez samych pracowników hotelu. Sale konferencyjne wydają się być idealne do tego typu imprez – są obszerne, zdolne pomieścić duże ilości gości. Sala konferencyjna może być również wykorzystywana do celów marketingowych.

Jak sprawa ma się w Polsce? Sale konferencyjne w Warszawie bez wątpienia najczęściej wykorzystywane są przez liczne firmy organizujące spotkania dla swoich kontrahentów czy też jako miejsce spotkań z potencjalnymi klientami. W przypadku mniejszych sali w hotelach położonych poza stolicą mają one znacznie szerszy charakter – mogą być nawet wykorzystywane jako sale weselne!

Categories Biznes